close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לאכול בחו"ל זה כשר

מערכת שורשכב סיוון, תשעו28/06/2016

עבור מי ששומרים כשרות, ביקורים במדינות זרות יכולים להיות משימה כשרותית לא פשוטה. אך מסעדות כשרות מסביב לעולם הן כבר לא עניין נדיר. בעזרת האינטרנט אפשר למצוא אוכל כשר, בקלות

תגיות:
כריך הפסטרמה הניו-יורקי המפורסם
צילום: shutterstock

טסים לחו"ל? בין אם לחופשה או לעסקים, ההתרגשות בשיאה וההכנות בעיצומן - הכרטיסים נקנו, המזוודות ארוזות, העולם ממתין לכם. בדקתם ותיכננתם כבר את כל מה שצריך, ואתם כבר סופרים את הזמן לאחור. אלא שאם אתם שומרי כשרות, או פשוט כאלה שמעדיפים לדעת מה נכנס לכם לקיבה, מכל הדברים שמרכיבים את הטיול שלכם דווקא האוכל עלול להיות נושא בעייתי.

הרבה מהנוסעים שומרי הכשרות בוחרים לקחת את האוכל איתם - קופסאות שימורים, פסטות, אורז, קטניות, מיני מאפה, דגנים, ואפילו שמן, רטבים, חלב מרוכז ותבלינים. כל אלה מוסיפים למשקל ולקושי, וכרוכים במקרים רבים בתוספת עלות.

פירות, ירקות ומוצרים נוספים, שאינם דורשים הכשר מיוחד, ניתן לרכוש בכל מרכול מקומי, אלא שלא כל אחד מוכן להסתפק בארוחות קרות או לסחוב איתו את המטבח מהבית, בעיקר אם הגעתם לחדר מלון שלא מצוייד במטבחון. ועוד לא דיברנו על הסירים והמחבתות.

במקום לארוז צידה לדרך ולשלם מחיר על משקל עודף, ישנם פתרונות זמינים, שעשויים להוזיל עבורכם את העלויות.

קודם כל, כדאי לבדוק אם במקום שאתם טסים אליו יש בית חב"ד. בתי חב"ד מפוזרים ברחבי העולם ומציעים ארוחות כשרות, כולל ארוחות חג, בין אם במקום עצמו ובין אם באמצעות יצירת קשר עם משפחות יהודיות מקומיות, שתשמחנה לארח אתכם לארוחה. שם גם יוכלו להפנות אתכם למקומות הכשרים, במידה וקיימים באזור.

בנוסף, ניתן להעזר באתר EatWith, המחבר בין בשלנים ביתיים מקומיים לתיירים מרחבי העולם. באתר רשומים כחמש מאות מארחים, הפזורים ביותר ממאה וחמישים ערים ברחבי העולם. המפגש מציע ארוחה וחוויית אירוח מקומית וייחודית, גם בבתים שומרי כשרות.

גם האתר "מה כשר" יכול לסייע לכם, מאחר והוא מכיל כ-15,000 עסקים כשרים בכשלושים מדינות בעולם, כולל, כמובן, ישראל. האפליקציה מאפשרת לערוך חיפוש לפי קטגוריה (מסעדות, מזון מהיר, פיצריות, קונדיטוריות, מרכולים, איטליזים וכיוב') ולפי סוג כשרות.

כמו-כן, בערים רבות ברחבי העולם תוכלו למצוא בקלות מבחר של מרכולים, מסעדות ודוכני אוכל שמציעים אוכל כשר, בייחוד אם אתם טסים לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים. במקומות רבים המחירים שווים לכל נפש, או לכל הפחות, סבירים במונחים של עלויות ממוצעות במטבע מקומי. כדאי להיעזר במחשבון מט"ח להמרות המטבע המקומי לשקלים, דבר שיקל עליכם לחשב עלויות ולהתאים את ההוצאות לתקציב שלכם, טרם הנסיעה ובמהלך השהות בחו"ל. השימוש בו הוא קל, מהיר ונוח.

ביעדים המרכזים ברחבי העולם ישנה נוכחות גדולה ומוכרת של מסעדות כשרות, שכדאי להכיר:

ניו-יורק, ארה"ב

Katz Deli (205 E Houston St, New York, NY 10002)
מציעה כריכי רובן ענקיים כשרים, המפורסמים בזכות פסטרמת הבקר המעושנת שהם מכילים.

Russ & Daughters (179 E Houston St, New York, NY 10002)
מעדנייה משפחתית יהודית בדאון-טאון ניו-יורק, המתמחה במאכלי דגים מעושנים וקוויאר, ומציעה, בין שאר המטעמים, בייגל עם סלמון ושמנת.

Barney Greengrass (541 Amsterdam Ave, New York, NY 10024)
מסעדה ותיקה, המציעה מאכלי דגים, כריכי בשר, מרקים, סלטים, מנות ראשונות וקינוחים.

פריז, צרפת

L'As du Fallafel (34 Rue des Rosiers, 75004 Paris)
מסעדת הפלאפל הידועה, ברובע היהודי של פריז.

Miznon (22 Rue des Ecouffes, 75004 Paris)
הגרסה הפריזאית הכשרה למזנון המהולל של השף אייל שני, מציעה פיתות ממולאות בכל טוב - קבבים, סטייקים, בטטות, כרובית צלויה ועוד. 

לונדון, אנגליה

Kosher Deli (132 Golders Green Rd, London NW11 8HB)
רשת מרכולים כשרים הכוללת קצביה, ומציעה שירותי קייטרינג ומשלוחים ברחבי לונדון. 

Reubens Restaurant (79 Baker St, London W1U 6RG)
מסעדה מפורסמת המתהדרת בתפריט כשר, טרי, איכותי ומאוד מגוון. ניתן לאכול במקום או לקחת Takeaway. 

ברצלונה, ספרד

Maoz Falafel (Carrer de Ferran, 13, 08002 Barcelona)
רשת בינלאומית צמחונית של מזנוני פלאפל, אשר הוקמה על ידי זוג ישראלים. 

Chabad of Barcelona (Calle Joan Gamper 27 Barcelona, 08014)

בית חב"ד, מציע מידע על מסעדות וחנויות כשרות, כולל חנות יינות ותשמישי קדושה של בית חב"ד עצמו. בשבתות ובחגים נערכת סעודה חגיגית, הכרוכה בהרשמה מראש ובתשלום סמלי בלבד.

בודפשט, הונגריה

Carmel Restaurant (Budapest, Kazinczy u. 31, 1075)
מסעדה בעלת כשרות גלאט, מציעה מאכלים יהודיים מסורתיים ומזרח-אירופאים. במסעדה גם בית כנסת קטן לנוחיות המתפללים.

פראג, צ'כיה

Dinitz (B?lkova 12, 110 00 Praha 1, Czech Republic)
במסעדה, בבעלות של ישראלים לשעבר, מתקיימות ארוחות שבת שעבורן מומלץ להזמין מקום מראש. התפריט כולל פסטות, סלטים, מרקים, בשרים בגריל, וגם ארוחות ילדים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה